Een zo slim mogelijke customer journey zodat er zo min mogelijk handen aan te pas komen!
Enveloprint is gespecialiseerd in het produceren van hoogwaardig drukwerk en werkt samen met Techspread om haar systemen te integreren en te vernieuwen, met als doel de administratieve lasten te verlagen, fouten te minimaliseren en de algehele dienstverlening te verbeteren. Techspread speelt hierin een cruciale rol door te zorgen voor circulaire datastromen en het implementeren van een op maat gemaakte ERP-oplossing die de groei van Enveloprint ondersteunt.
Data-gedreven Procesoptimalisatie I ERP Systeem I Automatisering I Business Intelligence
Inleiding.
“Zo kwam mijn zoon via een opdracht vanuit Saxion in aanraking met Techspread. Hij vertelde dat jullie ervoor kiezen om eerst naar de beschikbare datastromen te kijken en daarna pas te gaan optimaliseren, in plaats van andersom. Deze methode sprak mij direct aan en al snel was een kennismakingsgesprek gepland.” – Aldus Ed, mede-eigenaar Enveloprint.
De uitdaging van vergrijzing.
Zo is het hebben van een mailbox leuk, maar daar heb je op (korte en) lange termijn weinig aan. Dat is een van de redenen waarom we ernaar streven om zo min mogelijk handen aan het werk te hebben en processen te automatiseren en standaardiseren. Alleen op deze manier kunnen we toewerken naar een lage foutmarge, betere dienstverlening en daarmee dus bestaansrecht op lange termijn.” vertelt mede-eigenaar Sander.
De zoektocht naar een nieuw ERP systeem.
Zo gaf vernieuwing van het ERP systeem uiteindelijk de aanleiding voor Enveloprint om breder te kijken. “Zo wisten we dat we op verschillende afdelingen met veel verschillende systemen, softwareapplicaties en excel-bestanden werkten. Waarbij we eigenlijk direct al zeiden: ‘dit kan eenvoudiger!’ We zitten dan wel met onze dienst in het papier, toch willen we graag zoveel mogelijk digitaal hebben zodat we wijzigingen veel sneller op de productievloer hebben.” – Sander.
Een partner die op strategisch vlak mee denkt!
Het basisprincipe van Fleur: ‘Data moet altijd weer bruikbaar zijn’, wordt tijdens de gehele samenwerking constant goed in de gaten gehouden. Zo wordt er gekeken welke facetten een ERP systeem nu en in de toekomst moet hebben en of eventueel missende zaken in een ERP systeem opgevangen kunnen worden met BI of andere tools. Dit alles met als doel: het beste ERP systeem voor Enveloprint.
Tijdens het proces is er o.a. met deze databronnen gewerkt:
Kostenbesparing en minder afhankelijkheid!
“Door dit dashboard hebben we naast kostenbesparing er ook voor gezorgd dat we niet meer afhankelijk zijn van onze Business Controller. De rapportage is nu real-time inzichtelijk en de kwaliteit is beter gewaarborgd.” – Aldus Ed. Dit komt doordat de data nu consistent wordt verwerkt zonder tussenkomst van menselijke handelingen.
Inzicht in facturatie en orderintake.
De zwarte lijn laat zien waar ze vorig jaar in dezelfde periode stonden. Daarnaast is er ook van de huidige maand – uitgesplitst in weken – een trend te zien of ze groeien of juist inzakken. De orderintake zegt iets over hoeveel waarde ze binnen hebben gehaald, terwijl de facturatie juist laat zien hoeveel factuurwaarde ze hebben gestuurd naar klanten. Dit zijn verschillende KPI’s die erg belangrijk zijn voor Enveloprint, omdat het iets zegt over de hoeveelheid werk die ze nog moeten uitvoeren en de hoeveelheid waarde die ze op hebben gehaald met hun klanten.
Overbrugging tot implementatie nieuw ERP systeem.
Al met al heeft Enveloprint al mooie stappen gemaakt richting hun lange termijn doelstelling, namelijk de gehele customer journey zo slim mogelijk inrichten zodat er zo min mogelijk handen aan te pas komen.